Przejdź do strony:

W zeszłym tygodniu klasa 2a, 2b oraz 3b miały przyjemność uczestniczenia w zajęciach zorganizowanych w siedzibie Straży Miejskiej Miasta Luboń. Podczas zajęć dzieci  dowiedziały się, jak poruszać się na drodze, przypomniały sobie podstawowe znaki drogowe oraz usłyszały o bezpieczeństwie podczas wakacji. Straż Miejska wraz z policją przeprowadziła interesujący pokaz dla dzieci. Dodatkową atrakcją dla naszych uczniów była możliwość obserwacji monitoringu miejskiego oraz zwiedzenie nowego samochodu straży miejskiej. Uczniowie mogli zasiąść na fotelu pasażera i poczuć się jak w służbach mundurowych. W drodze powrotnej czekała na dzieci niespodzianka, obowiązkowe lodysmiley. To był bardzo miły dzień dla naszych uczniów:)

Aleksandra Sołecka, Monika Siwek, Katarzyna Lis

W roku szkolnym 2021/2022 świetlica szkolna brała udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Z kulturą mi do twarzy”. Mieliśmy okazję realizować go już po raz drugi. Wykonaliśmy wiele ciekawych zadań. Było np. malowanie w plenerze, poznawanie teatru, wykonywanie kukiełek z łyżek. Poznawaliśmy także nasze miasto Luboń i okolice. Malowaliśmy nawet lubońską plażę miejską. Ponadto dzieci uczyły się, jak dbać o innych i właściwie się zachowywać. Stworzyliśmy kodeks grupowy i wykonaliśmy plakat „ Młodsi starszym pomagają”. Uczniowie poznawali również inne kultury. Zaznajomiliśmy się z chińskimi wynalazkami i wykonaliśmy chińskie wachlarze. Zawędrowaliśmy także do Egiptu. Świetliki próbowały malować hieroglify, wykorzystując tapety, farbę i patyczki. Ciekawym doświadczeniem było malowanie na piasku i pokaz malowania piaskiem. To zadanie zrealizował zerówka szkolna. Dbaliśmy także o to, aby być Eko. W ramach zadań projektowych dzieci z klasy pierwszej w świetlicy wykonały smoka z surowców wtórnych. Były także zadania zrealizowane przez całą szkołę. Udział w projekcie był ciekawym doświadczenie i  motywacją do podejmowania ciekawych zadań. Nasze starania zostały nagrodzone certyfikatem i dyplomami.

Katarzyna Ratajczak

Jako podsumowanie Ogólnopolskiego Tygodnia Biblijnego chętni uczniowie klas czwartych (4a, 4b, 4c) wzięli udział w projekcie "Czytanki biblijne". Ich zadanie polegało na tym, by przeczytać wybraną historię biblijną uczniom z młodszych klas („0”, 1a, 1d), z wykorzystaniem ilustracji wykonanych wcześniej przez innych czwartoklasistów. Następnie zadawali pytania związane z historią, pomagając w jej zrozumieniu i utrwaleniu najważniejszych wiadomości na jej temat. Uczniowie klas pierwszych i zerówki wykonywali ilustracje do wysłuchanej historii. Pracę tę nadzorowali i oceniali ich starsi koledzy. Zarówno młodsi, jak i starsi dobrze się bawili.

Małgorzata Popielas

W dniach 8-10 czerwca 2022 uczniowie z klasy 7c z p.Anetą Łukomską i p.Łukaszem Budzyńskim  przebywali nad morzem w Pogorzelicy. Podczas trzech słonecznych dni poznaliśmy: rezerwat żubrów, niepowtarzalne klify Wolińskiego Parku Narodowego, Muzeum Przyrodnicze Wolińskiego Parku Narodowego, Wapnicę i taras  widokowy Zielonka, rzekę Świnę i Zalew Szczeciński, jezioro Wicko, archipelag wysp polskich, Jezioro Turkusowe, Muzeum Rybołówstwa Morskiego  „Flora i Fauna Wybrzeża Bałtyku”, motylarnię (prelekcja pt. "Życie i zwyczaje Motyli Tropikalnych", ruiny kościoła w Trzęsaczu, plażę w Niechorzu, Pogorzelicy, Rewalu. Na koniec pojechaliśmy kolejką wąskotorową do Trzęsacza. Było naukowo, miło, wesoło, przyrodniczo i rodzinnie!