Przejdź do strony:

Tak, to właśnie my młodzi ludzie interesujemy się naszą planetą!. To, co się dzieje w naszej przestrzeni, nie jest nam obojętne. Dlatego właśnie we wtorek 18 lutego pojechaliśmy do kina. Autor filmu opowiedział nam o równowadze w przyrodzie, odpowiedzialności człowieka za środowisko. Zobaczyliśmy, jak mocne są więzi ludzkie i rodzinne i marzenia o czystym środowisku. "Nasze miejsce na Ziemi" to instrukcja odpowiedzialnego gospodarowania zasobami przyrody. To dowód na dążenie natury do osiągnięcia równowagi. Wreszcie piękna opowieść o tym, że człowiek natury potrzebuje. To też żywa ilustracja kształtowania się  łańcuchów pokarmowych i innych skomplikowanych zależności w przyrodzie. Wiemy, że jako młodzi ludzie - piątoklasiści- powinniśmy przyczyniać się do zrozumienia sensu i warunków realizacji zasady zrównoważonego rozwoju poprzez  tworzenie ładu i piękna w miejscach naszego życia. 

                      

 

Martyna Mańka, 5c

W minioną niedzielę 16.02.2020 roku grupa wolontariuszy klas 6-8 Szkoły Podstawowej nr 5 wzięła udział w kolejnej akcji wolontariackiej. Podobnie jak rok temu uczniowie pod opieką p.Natalii Szymczak i p.Patryka Dondajewskiego rozdawali pod Kościołem parafialnym św. Barbary motyle i pierniki z informacją, o możliwości oddania 1% podatku na Hospicjum Palium. 11 lutego obchodziliśmy Światowy Dzień Chorego i przy tej okazji warto w sposób szczególny pamiętać o wszystkich cierpiących. Jest to ważna sprawa, ponieważ każda złotówka oddana na potrzeby hospicjum jest istotna i niesie pomoc potrzebującym. 

Natalia Szymczak

W pierwszym semestrze uczniowie z klasy 5a dwukrotnie prowadzili lekcję wychowawczą. Po zajęciach o zdrowym odżywianiu przyszedł czas na omówienie zagrożeń, które czyhają na każdego użytkownika Internetu. Lenka i Maja, które prowadziły lekcję, zapoznały rówieśników ze zjawiskiem hejtu oraz wykazały jego zgubny wpływ na życie człowieka. Po prezentacji uczniowie pod kierunkiem prowadzących pisali zasady służące przeciwdziałaniu nienawiści w sieci. Wśród nich znalazły się m.in. konieczność zgłaszania problemu osobie dorosłej oraz potrzeba wyładowania negatywnych emocji poprzez wysiłek fizyczny lub realizację pasji. Dzieci wykonywały zadania z ogromnym zaangażowaniem, dostrzegając wagę problemu. Przed klasą już kolejne tego typu wyzwania. 

Anna Wodzyńska-Skotarczak
Przejdź do strony:
Uczniowie