Dziś o godzinie 10.00 ruszył bieg ulicami Lubonia. W tegorocznym II Lubońskim Biegu Niepodległości wzięło udział ponad 700 uczestników.

Aby cała impreza przebiegała sprawnie, organizatorów wspomagali wolontariusze. Grupa 20 uczniów z Gimnazjum nr 2 w Luboniu wraz z opiekunkami: p. Jolantą Bednarczyk i p. Katarzyną Paradowską pomagali już od godziny 7.30. Wolontariusze pełnili dyżury w szatniach, prowadzili depozyt dla uczestników biegu, a także pomagali w dekoracji medalami.

Katarzyna Paradowska, Jolanta Bednarczyk

10 listopada obchodziliśmy w szkole Narodowe Święto Niepodległości. Mieliśmy niezwykłą okazję posłuchania wspaniałego koncertu w wykonaniu nauczycieli i uczniów z poznańskich szkół muzycznych.

Autorkami pomysłu były p. Jolanta Walczak i p. Justyna Szczodrak. Projekt udało się zrealizować dzięki życzliwości dyrekcji Zespołu Szkół Muzycznych w Poznaniu: p. dyrektorowi Wojciechowi Michalskiemu, p. dyrektor Danieli Kraus-Burzyńskiej oraz kierownik sekcji pianistycznej - p. Barbarze Jarantowskiej.

Wykonawcami koncertu "Święto Niepodległości - powód do radości" byli nauczyciele i uczniowie Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina, Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Henryka Wieniawskiego oraz Policealnego Studium Piosenkarskiego im. Czesława Niemena w Poznaniu.

G2

10 listopada 2012 roku w naszej szkole obchodziliśmy Święto Rogala Marcińskiego.

Z tej okazji Koleżanki z Samorządu Uczniowskiego zapoznały nas z historią rogala, inne zaprosiły na wypieki.

Dziękujemy za rogale artystycznie wykonane zgodnie z wielkopolskim przepisem: Natalii Ignasiak, Joannie Mańczak, Karolinie Franczak, Marcie Rolskiej oraz Jakubowi Knitterowi.

Samorząd Uczniowski

W mijającym tygodniu uczniowie klas trzecich naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w lekcjach prowadzonych przez angielskiego nauczyciela wyłącznie po angielsku. Pan Moses Molongo uczy już od kilku lat języka angielskiego młodzież w Europie,a przybył do naszego gimnazjum z Londynu. Fakt, że jest on z pochodzenia Kameruńczykiem, dodatkowo został wykorzystany na lekcjach przez gościa przy przedstawieniu swojego rodzinnego kraju.

Na zajęciach po wzajemnym przedstawieniu się, gość opowiadał o Kamerunie, a także przeprowadzał aktywizujące zadania językowe, które wykonywaliśmy w grupach. Nie obyło się też bez angielskiego dyktanda, które dla wielu uczniów było prawdziwym wyzwaniem.

Z pewnością kontakt z gościem był bezcennym doświadczeniem lingwistycznym dla naszych wychowanków.

M.Szymankiewicz
Uczniowie