W poniedziałek 10 czerwca o godz.8.00 nasza klasa 1e wraz z klasą 1b pojechała na wycieczkę do Porażyna. Na miejscu przywitał nas leśnik, który został naszym przewodnikiem. Oprowadził nas po lesie, opowiadając ciekawostki, np. o tym, że w Polsce wszystkie gatunki ptaków są pod ochroną. Pokazał również paśnik i różne interesujące pomniki przyrody (m.in. ogromny trzystuletni buk). Następnie podzieliliśmy się na grupy, dostaliśmy GPS’y i rozpoczęliśmy grę terenową! Musieliśmy wykazać ogromną cierpliwość przy szukaniu stanowisk . Rozwiązywaliśmy różnorakie zadania, za które otrzymywaliśmy punkty. Na niektórych stanowiskach czekał nas słodki poczęstunek. Po skończonej zabawie rozpaliliśmy ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski. Kiedy skończyliśmy posiłek, czekało na nas kilka sympatycznych gier. W czasie drogi powrotnej musieliśmy (niestety) rozwiązywać test. Na szczęście okazało się, że nie był trudny. Wycieczkę oceniamy jako bardzo udaną. Mogliśmy pochodzić po lesie (niektórzy pewnie pierwszy raz w życiu smiley ), co sprawiło nam dużo radości.

Witold Bilski 1e

Przez trzy miesiące zbiórki makulatury zgromadziliśmy ok. 650 kg gazet, kartonów, starych czasopism. Za pieniądze uzyskane z jej sprzedaży zakupimy karmę dla psów i przekażemy do schroniska "U Wandy". Młodzież przyniosła również koce dla zwierząt. W naszej akcji  brało udział ok. 60 uczniów z całego gimnazjum. Do głównej koordynatorki p. Joanny Taberskiej dołączyła tez bibliotekarka p. Katarzyna Wilińska-Jóźwiak. Przed wywozem makulaturę sortowała i układała w paczki klasa 1e, a do samochodu pakowała klasa IIIh. Akcję na pewno będziemy kontynuowali od początku nowego roku szkolnego.

Joanna Taberska

Długo na niego czekaliśmy i wreszcie nastał - upragniony dzień 5 czerwca. zbiórka o 6:00 rano! Na szczęście każdy nastawił budzik na odpowiednią porę, więc bez usterek wyjechaliśmy. Pani pilot przedstawiła się, zapoznała nas z najważniejszymi informacjami i objaśniła pokrótce plan najbliższych godzin. Podróż minęła spokojnie. Na jednym z miejsc postojowych wręczyliśmy naszej wychowawczyni – P.Kobylańskiej prezent urodzinowy i wspólnie zaśpiewaliśmy „Sto lat”. Kiedy dotarliśmy do Gdańska, odetchnęliśmy świeżym powietrzem. Najpierw przeszliśmy  tereny wokół Starówki. Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który ciekawie przedstawił historię Gdańska. Zwiedziliśmy Kościół NMP, Fontannę Neptuna, Długi Targ z Dworem Artusa i Żuraw portowy nad Motławą. Dojechaliśmy na miejsce noclegu i zjedliśmy długo wyczekiwaną obiadokolację. W ramach odpoczynku dostaliśmy czas wolny na rozpakowanie i zwiedzenie terenu. Warunki w pokojach zapewniły nam komfort i bardzo miło spędziliśmy wieczór. Następny dzień wypełniony był po brzegi. Jechaliśmy przez Mierzeję Helską, podziwiając Zatokę Pucką i Morze Bałtyckie po dwóch stronach lądu. Niestety, na Helu nie udało nam się trafić na karmienie fok w fokarium, ale mimo wszystko zrobiliśmy zdjęcia i obejrzeliśmy, jak żyją. Kolejne godziny spędziliśmy, spacerując po plaży w Jastarni, wdychając świeżą bryzę morską. Pogoda tego dnia była bardzo przyjemna: ciepła i wietrzna. Następnie zwiedziliśmy słynną Aleję Gwiazd Sportu, sprawdzając naszą wiedzę na temat sportowców. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do ośrodka, zjedliśmy obiadokolację. Chętne osoby poszły z pilotem do portu we Władysławowie. Niestety, wielu z nas poległo, zmęczeni dniem pełnym wrażeń. Wieczorem stworzyliśmy bardzo przyjemny klimat przy ognisku i grze w bilard. Wszystkie klasy miały okazję się zintegrować. Ostatniego dnia, wcześnie wyruszyliśmy. Wszystko było dopięte na ostatni guzik, więc z zegarkiem w ręku przebijaliśmy się przez trójmiejskie korki. Najpierw spacerowaliśmy po molo w Sopocie. Zrobiliśmy tam również pamiątkowe zdjęcie całej wycieczki. Następnie przemieściliśmy się do Gdyni, gdzie od razu skierowaliśmy się do oceanarium, w którym poznaliśmy wiele ciekawych, nieco zabawnych gatunków zwierząt morskich. Myślę, że była to jedna z lepszych atrakcji wycieczki. Kolejnym miejscem zwiedzania był Dar Pomorza, czyli trzymasztowy żaglowiec przeznaczony do celów turystycznych. Obejrzeliśmy niemal każdy zakątek statku. Dla fanatyków było to z pewnością bardzo ciekawe doświadczenie. Po zakupie pamiątek ruszyliśmy na pyszny obiad w klimatycznej restauracji. Tak zakończył się nasz pobyt w Trójmieście. W drodze powrotnej oglądaliśmy filmy w autokarze oraz odpoczywaliśmy. Podsumowując: była to wycieczka pełna wrażeń, dużo się na niej działo i na pewno pozostawi ciekawe wspomnienia z ostatniego roku w Gimnazjum nr 2 w Luboniu.

Estera Kowalska

Prace plastyczne uczniów Gimnazjum nr 2 zostały pokazane na wernisażu poświęconemu sprawiedliwemu handlowi WORLD FAIR TRADE DAY - YOUNG VISION 2013. Jury wyróżniło i nagrodziło jedną z nich - autorstwa Piotra Szkudlarka, Darka Jastrzębskiego i Łukasza Zawiskiego z klasy 2 b. Poza nią wszyscy odwiedzający wystawę mogli obejrzeć prace: Julii Konik z klasy 1 i oraz Olgi Popiół z klasy 2 e. Gratulujemy utalentowanym gimnazjalistom! Szkolną koordynatorką akcji była p. Agata Budzyńska.

Więcej o wernisażu na facebook'u