Tegoroczny Dzień Sportu przebiegł pod hasłem „Gry podwórkowe”. Uczniowie poznali stare, zapomniane zabawy i gry podwórkowe. Na osiemnastu stacjach rywalizowano w skokach przez linę, skakankę i gumę, rzucie do celu, chodzeniu na szczudłach, zbieraniu kamyków i kulaniu felgi.  Grano również w zośkę, klasy, domino, bierki i kapsle. Pogoda spłatała  nam figla sad Bardzo mocno padało, więc musieliśmy zrezygnować ze strzelania z procy i sztekiel. Uczniowie mieli też rozegrać mecze w dwa ognie i bule, zamieniliśmy je na układanie krzyżówek o sporcie i rysowanie plakatów pod hasłem: „Mój wymarzony obiekt sportowy za 100 lat”. Efektem są piękne prace plastyczne. Cała uroczystość zakończyła się wręczeniem słodkości i dyplomów najlepszym. Dzień Sportu w tej formie pokazał uczniom, iż można odejść od gier komputerowych i ciekawie spędzić czas! Dziękuję uczniom i nauczycielom zaangażowanym w przygotowanie tego dnia.

Wyniki klas I: I miejsce – kl.: I C, II miejsce – kl.: I D, II miejsce – kl.: I F, wyniki klas II: I miejsce – kl.: II A, II miejsce – kl.: II D, III miejsce – kl.: II G, wyniki klas III: I miejsce – kl.: III G, II miejsce – kl.: IIIE, III miejsce – kl.: III H.

Zofia Stolaś

Szkolne Koło Teatralne od kilku miesięcy przygotowywało  spektakl zatytułowany „Pięć minut”. Uczniowie bardzo ciężko pracowali nad swoimi rolami: uczyli się tekstu, ćwiczyli ruch sceniczny, dykcję, a przede wszystkim kreowali postacie. Byli odpowiedzialni za charakteryzację, współtworzyli także scenografię. Premiera przedstawienia odbyła się w środę, 25 czerwca 2013 r. Uczniowie mieli okazję zaprezentować się przed rodzicami, a dzień później wystąpili przed swoimi kolegami i koleżankami. Spektakl zdobył pozytywne recenzje. Może dlatego, że porusza bliskie uczniom tematy, pozwala spojrzeć na ich rzeczywistość z dystansu, z innego punktu widzenia. „5 minut” to historia dysfunkcyjnej rodziny, której członkowie  zapomnieli, co jest w życiu ważne (miłość, bycie sobą) i zaprzedają siebie za cenę zaistnienia np. na ekranie. Tylko Iwonka, główna bohaterka dramatu, próbuje pozostać sobą, co, jak pokazuje przedstawienie, nie jest łatwe w świecie, w którym liczy się tylko „barwna” osobowość.

 

Obejrzyjcie nagranie spektaklu

Katarzyna Kozłowska

W ramach lekcji wiedzy o społeczeństwie klasa III c zrealizowała projekt pt.„Śladami Jana Pawła II”. Wyruszyliśmy spod naszego gimnazjum i udaliśmy się na Aleję Jana Pawła II, która przebiega od ulicy Konarzewskiego, przecina ul. Wschodnią, Pułaskiego i kończy się przy niedawno oddanym do użytku, jedynym na tym osiedlu, sześciopiętrowym bloku. Dalej przeszliśmy na Wzgórze Papieskie, gdzie przypomnieliśmy sobie historię tego miejsca i coroczne spotkania 2 kwietnia. Następnie odwiedziliśmy najmłodszą parafię w Luboniu, błogosławionego Jana Pawła II, której budowę rozpoczęto w 2009 roku. Na placu Edmunda Bojanowskiego wstąpiliśmy do Sanktuarium, które 5 września 1972 roku odwiedzili kardynałowie Stefan Wyszyński i Karol Wojtyła z okazji 100 rocznicy śmierci Edmunda Bojanowskiego. To właśnie papież Jan Paweł II w 1999 r. włączył go w poczet błogosławionych. W ten sposób odwiedziliśmy miejsca w Luboniu związane z postacią patrona naszej szkoły.

Katarzyna Urbaniak

W minioną środę (19.06) odbyły się ostatnie w tym roku zajęcia ,,Wybieram Mat- Fiz”. Cały rok, co tydzień,  spotykaliśmy się w pracowni fizycznej. Na nasze naukowe spotkania przychodziło 18 osób, ale najwytrwalsza grupa liczyła 13. Do ,,13 wspaniałych ”należą: Kamila Marnocha (3g), Julia Matuszak (3g), Patrycja Wiśniewska (3g), Patrycja Kroczek (3a), Kasia Paciorkowska (3f), Karolina Paszek (3f), Matylda Lewicka (3f), Julia Ochniak (3c), Paweł Antuchowski (3g), Adam Buchert (3g), Kacper Pawłowski (3g), Mateusz Suski (3a), Krzysiu Truszkiewicz (3b). Każde nasze zajęcia rozpoczynaliśmy od zaparzenia herbatki i kawki. Nie brakowało także słodkiej przekąski, którą przynosiliśmy na zmianę. Niezapomniane pozostaną pieczone przez Matyldę drożdżówki z serem, budyniem, czekoladą, a także ciasteczka i pierniczki pieczone przez Kasię, Kamilę oraz Karolinę, a także Patrycję Wiśniewską. Uwieńczeniem naszych słodkich uczt był pożegnalny tort wykonany przez Patrycję Wiśniewską. Był piękny, duży i pyszny! Pozostało po nim tylko wspomnienie i  zdjęcie smileyTe wszystkie słodkości dostarczały nam energii do ciężkiej pracy. Wyliczyliśmy sporo zadań z fizyki, w tym wiele o podwyższonej trudności, tzw. ,, z gwiazdką” czy z konkursów. To dało solidną podstawę do egzaminu gimnazjalnego, a także do konkursów z fizyki : Wojewódzki Konkurs Fizyczny oraz Polsko- Ukraiński Konkurs ,, Lwiątko” (o sukcesach można było czytać wcześniej). Nikt jednak nie musiał się stresować wyrywaniem do tablicy i odpytywaniem. Zawsze znalazł się ochotnik, który szedł dziarsko do tablicy, a i tak razem zmagaliśmy się z każdym problemem. Nasze zajęcia nie ograniczały się tylko do siedzenia w ławce nad książką. Byliśmy na wycieczkach naukowych - na Uniwersytecie na Wydz. Fizyki na Morasku (festiwal ,,Nauki Przyrodnicze na Scenie 5”) oraz na Politechnice na Piotrowie (,Festiwal Nauki i Sztuki”). Mogliśmy obejrzeć ciekawe doświadczenia, posłuchać wykładów dotyczących nowości technicznych. Sami również podjęliśmy się próby obliczenia, z jaką szybkością spada piłka z pierwszego piętra na hol szkoły. Było przy tym dużo zabawy. Myślę, że udział w zajęciach, mimo chwilami ciężkiej pracy, pozwolił wszystkim poczuć, że nauka może także dawać odprężenie, radość i niesamowitą satysfakcję. Już w połowie września nowego roku szkolnego rusza kolejna edycja ,,Wybieram Mat-Fiz”. Zapraszam wszystkich trzecioklasistów i drugoklasistów. Jeśli nie znamy się wszyscy, szybko to nadrobimy smiley. Ten rok  pokazał mi, że jesteście zainteresowani takimi zajęciami. Ja, mądrzejsza o doświadczenia, spróbuję jeszcze uatrakcyjnić nasze spotkania. Pamiętaj!  Jeżeli jesteś uczniem klasy trzeciej lub drugiej  i interesujesz się fizyką, chciałbyś(-łabyś):
- spróbować swoich sił w konkursach z fizyki i przygotować się do nich,
- wyjeżdżać na zajęcia na Uniwersytet Poznański  i Uniwersytet Warszawski  Wydział Fizyki oraz na Politechnikę Poznańską,
- nabrać pewności i ugruntować swoją wiedzę z fizyki, dobrze rozpocząć naukę w szkole średniej w klasie o profilu matematyczno-fizycznym, ale i nie tylko,
- spotykać się z koleżankami i kolegami o podobnych zainteresowaniach
TO CZEKAM NA CIEBIE JUŻ WE WRZEŚNIU!

Ewa Rubisz
Uczniowie