25 marca w naszej szkole po raz kolejny odbył się Polsko-Ukraiński Konkurs Fizyczny ,, Lwiątko 2013 ”. Konkurs ten jest odpowiednikiem matematycznego konkursu ,,Kangur”. W tegorocznym konkursie z fizyki brało udział 14 śmiałków, którzy zmierzyli się z bardzo trudnymi zadaniami wykraczającymi poza podstawę programową. Troje z nich: Kasia Paciorkowska z klasy IIIF, Wojciech Tajsner z klasy IIID oraz Patryk Matusiak z klasy IIC poradziło sobie z testem bardzo dobrze. Zdobyli oni tytuł taon potwierdzony dyplomem oraz nagrody książkowe. Uczniowie ci będą mieli wpisane to osiągnięcie na świadectwie ukończenia szkoły i otrzymają dodatkowe punkty z fizyki. Gratulujemy!!! Już teraz zapraszam do udziału w konkursie w przyszłym roku szkolnym,  a także do odwiedzenia strony konkursu.

Ewa Rubisz

Wojtek Taisner odebrał zaświadczenia dla laureata konkursów przedmiotowych - Wojewódzkiego Konkursu Fizycznego oraz Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej. Dzięki podwójnemu tytułowi nie będzie musiał zdawać dwóch części egzaminu gimnazjalnego! Podczas uroczystości Wojtkowi towarzyszył p. Michał Szwacki.

Jolanta Walczak

Dnia 16 kwietnia uczniowie naszej szkoły wzięli udział w spotkaniu z panią teatrolog, Martą Mielcarek. Podczas godzinnej prelekcji młodzież miała możliwość poznać specyfikę pracy instytucji teatralnych. Pani teatrolog odpowiadała na pytania uczniów dotyczące pracy aktora i osób biorących udział przy tworzeniu przedstawienia, a także udzielała rad osobom, które chciałyby w przyszłości pracować w teatrze.

Katarzyna Kozłowska

W dniu 16 kwietnia uczniowie uczący się języka francuskiego wraz z nauczycielkami M. Madajczyk-Głowacką i A. Korońską  obejrzeli na scenie poznańskiego Teatru Polskiego spektakl Suzanne Lebeau „Petit Pierre” w wykonaniu grupy La Sauce aux Clowns z Awinionu. Dwóch francuskich aktorów w ascetycznej scenografii przedstawiło w formie naprzemiennie wykonywanego monologu życie i twórczość Pierre’a Avezarda, żyjącego w latach 1909- 1992 niepełnosprawnego, głuchoniemego „Piotrusia”, dziś uznawanego za jednego z przedstawicieli art  brut (sztuki marginesu).W godzinnym spektaklu pojawiły się różne treści: niełatwe życie kalekiego chłopca, miłość i ciepło domu rodzinnego, problem izolacji, niezrozumienia i nietolerancji, brutalność otoczenia, pasja tworzenia i wrażliwość, zachwyt nad światem. Jak w kalejdoskopie przewinęły się w tle wydarzenia XX wieku: I oraz II Wojna Światowa, kryzys ekonomiczny i krach na giełdzie, powojenny wyścig zbrojeń, podbój kosmosu, postęp technologiczny. Tymczasem Petit Pierre, nieświadomy tego, co dzieje się wokół, budował swój  świat, dosłownie i w przenośni. Zainspirowany obserwacjami  przyrody i zafascynowany mechanicznymi urządzeniami zaczął budowę wesołego miasteczka z przedmiotów zbieranych tu i ówdzie: kawałków metalu, starych opon, drewna, kartonu… Aktorzy opowiadający w niebanalny sposób biografię tytułowego Piotrusia korzystali z różnych środków artystycznego wyrazu. Pojawiły się elementy happeningu, instalacji ( w czasie trwanie spektaklu na scenie budowali maszyny wzorowane na urządzeniach, jakie w rzeczywistości były dziełem rąk P. Avezarda), pantomimy, teatru cieni. Sztuka, podobnie jak życie głównego bohatera, zaskoczyła nieco uczniów, bo spektakl nie należał do tradycyjnych, takich, jakie przywykliśmy oglądać. Dodatkowym atutem było to, że grana była po francusku (dla niezaawansowanych językowo przygotowano tłumaczenie tekstu wyświetlane w trakcie spektaklu), a takich przedstawień nie możemy oglądać w Poznaniu często. Może to wydarzenie zachęci organizatorów do podobnych przedsięwzięć w przyszłości i  da tym uczniom możliwość nauki języka poprzez teatr? Mamy nadzieję, że uda nam się skorzystać z podobnych ofert w przyszłości.

Więcej informacji http://frankofilgim2lubon.blogspot.com/2013/04/po-spektaklu-petit-pierre.html

Magdalena Madajczyk-Głowacka
Uczniowie