Przejdź do strony:

ZIELONO NAM

25.03.2019 r.

Nadchodząca wiosna zawitała również do naszej pracowni biologicznej i szkolnego ogródka. Wszystko to dzięki pomocy kochanych Rodziców uczniów klas: V a, b, c. Poprosiłam dzieci i rodziców o wzbogacenie naszej pracowni biologicznej w kwiaty. Odzew był natychmiastowy i nadal kwiatów przybywa. Bardzo serdecznie dziękuję w imieniu swoim i uczniów! W klasie jest kolorowo, bo kwiaty również pięknie kwitną. Cudne bratki zdobią nasz ogródek szkolny, a donice na boisku przyciągają wzrok. Jesienią uczniowie klasy V a posadzili kwiaty cebulkowe w skrzynkach, które podarował nam tata naszej uczennicy. Dzisiaj pięknie kwitną, witając uczniów i rodziców.  
Bardzo, bardzo dziękuję za każdy podarowany kwiatek. Przebywanie w takim otoczeniu sprawia nam wszystkim ogromną przyjemność.

                                                                                                     

Jolanta Skowrońska

W dniach 25 lutego- 1 marca br. grupa złożona z sześciorga uczniów klas piątych naszej szkoły (Weronika Asman, Barbara Buciora, Julia Cierniak, Krzysztof Krotkiewski, Mikołaj Sołecki i Dominik Wielicki) oraz nauczycielek (Magdalena Madajczyk-Głowacka, Anna Kobylańska i Dorota Sznura)  uczestniczyła w wymianie międzynarodowej w ramach realizowanego projektu Erasmus+ „Women in art. Breaking the invisibility loop”. Spotkanie partnerów odbyło się w Grecji. Do Floriny zjechały też grupy z Hiszpanii i Włoch, by przez tydzień wspólnie realizować program wymiany. Znalazły się w nim prezentacje szkół, które relacjonowały swoje dotychczasowe działania w projekcie, liczne warsztaty i lekcje muzealne, spotkania z lokalnymi artystkami. Odwiedziliśmy liczne instytucje kultury i placówki edukacyjne, podglądając, dyskutując, wymieniając doświadczenia. W miejscowym Muzeum Sztuki Nowoczesnej obejrzeliśmy stałą ekspozycję, tam też urządzono wystawę prac uczniów ze szkół współpracujących w projekcie. Na wystawę składały się prace plastyczne uczniów z Włoch inspirowane twórczością Tamary Łempickiej, z Grecji – prace związane ze sztuką Louise Bourgeois, kolaże autorstwa hiszpańskich uczniów, dla których inspiracją były prace Hannah Hőch oraz portrety  narysowane przez naszych uczniów, inspirowane słynnym obrazem Sofonisby Anguissola „Gra w szachy”, znajdującym się w kolekcji Muzeum Narodowego w Poznaniu. Wszystkie prace plastyczne były efektem działań podejmowanych w pierwszym etapie realizacji projektu w każdej ze szkół partnerskich.  W trakcie pobytu spotkaliśmy także się z  władzami Floriny, których przedstawiciele, witając nas w swoim mieście, podkreślali wagę europejskich projektów i ich znaczenie w edukacji. Nie obyło się bez poznawania regionu ,jego bogatych tradycji i historii. Ciekawym punktem programu była całodniowa wycieczka w okolice jezior Prespa znajdujących się w zachodniej części Macedonii, blisko granicy z Albanią. Zachwyciły nas malownicze rejony parku narodowego, górskie widoki, wioski z ich wielowiekową architekturą, zabytki. Dzięki zakwaterowaniu w domach greckich rówieśników uczniowie mieli możliwość uczyć się samodzielności i odpowiedzialności, doskonalili znajomość języka angielskiego. Do Polski wrócili pełni wrażeń ,podkreślali, że chcieliby kiedyś powrócić do Floriny. „Każdy dzień był dla mnie czymś nowym, zarazem wspaniałym i niepowtarzalnym. Czułam się bardzo wyjątkowo, dumna. Dodatkowo reprezentowałam szkołę” -napisała Weronika.”Wyjazd do Grecji był ciekawą przygodą. Miałem okazję spotkać fajnych ludzi” – to słowa Dominika. Krzyś wspomina odwiedzane miejsca, szczególnie muzeum archeologiczne, swój pierwszy lot samolotem oraz Panagiotisa – greckiego kolegę... Wymiana była finansowana z unijnego programu edukacyjnego Erasmus+ „Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk”, którego Szkoła Podstawowa nr 5 w Luboniu jest beneficjentem. Kolejne spotkanie uczniów i nauczycieli ze szkół partnerskich odbędzie się w maju w Luboniu. Więcej informacji na temat projektu na stronie http://wiaerasmusproject.blogspot.com

Obejrzyjcie filmik: https://youtu.be/XGU6B4NV_0s

Magdalena Madajczyk-Głowacka

W holu naszej szkoły można obejrzeć wystawę prac uczniów klas czwartych. Czwartoklasiści w ramach realizacji projektu historycznego przygotowali pudełka w których zamknęli wiadomości na temat ciekawego wydarzenia historycznego albo ważnej postaci. Uczniowie bardzo poważnie podeszli do zadania. W bardzo pomysłowy sposób przedstawili zebrane informacje. Pudełka dotyczą wydarzeń związanych ze starożytnością, odzyskaniem przez Polskę niepodległości i drugą wojną światową. Bohaterami są natomiast: polscy królowie, Mikołaj Kopernik, Józef Piłsudski, Jan Paweł II i wielu innych. Wszystkich zachęcamy do obejrzenia wystawy. 

K. Urbaniak, P. Hącia

Bierzemy udział w ogólnopolskiej kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. W tym roku twarzą akcji został piłkarz reprezentacji Polski - Jakub Błaszczykowski, który zachęca dzieci do gry fair play i propaguje koleżeńskie zachowania. Organizatorem kampanii jest Cartoon Network, a partnerem Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Dzieci najczęściej zgłaszają sytuacje związane z obgadywaniem, przezywaniem, wyśmiewaniem czy izolowaniem z grupy. Do dokuczania może dochodzić nie tylko w klasie i szkole, ale także po zajęciach lekcyjnych. Nie ma też jednej odpowiedzi na pytanie, z jakiego powodu dzieci dokuczają. Może dziać się tak, ponieważ dziecko nie zna innego sposobu na rozładowanie czy odreagowanie emocji: złości, stresu, czy np. zazdrości. Dokuczanie to poważny, powszechny problem. Bardzo ważne, by od początku uczyć dzieci gry fair play i ogromną rolę odgrywają tutaj rodzice. To z domu dzieci wynoszą najważniejsze wzorce, dlatego tak ważne jest, aby nauczyć  Ich wrażliwości na krzywdę innych. „Bądź kumplem, nie dokuczaj” to akcja, która nie tylko propaguje koleżeńskie zachowania, ale też podpowiada dzieciom i dorosłym, jak radzić sobie z problemem i gdzie szukać pomocy. W naszej szkole na zajęciach wychowania do życia w rodzinie realizujemy tematykę związaną z koleżeństwem, przyjaźnią. Rozpatrujemy sytuacje związane z różnymi formami dokuczania. Wspólnie szukamy rozwiązań, dzieci dowiadują się, jak sobie radzić i gdzie szukać pomocy. Wspólnie tworzyliśmy gazetkę, na której pojawiły się pracę uczniów. Zachęcam wszystkich do zapoznania się z wiadomościami zamieszczonymi na gazetce.                                                                     

Jolanta Skowrońska
Przejdź do strony:
Uczniowie