Bardzo często w naszej szkole lekcje fizyki należą do uczniów zarówno szkoły podstawowej (klasy siódme), jak i klas gimnazjalnych (drugie i trzecie). To oni prowadzią zajęcia. Wcześniej zawsze przez jakiś czas przygotowują się sumiennie. Oto jedna z takich lekcji. Każdy uczeń wybrał sobie temat spośród podanych. Jeśli jednak chciał przedstawić kolegom zagadnienie, którym się interesuje, też miał taką możliwość. Formy prac uczniów były przeróżne: prezentacje multimedialne, nagrane filmy, wykonane plakaty czy przygotowane i zaprezentowane doświadczenia. Uczniowie mieli okazję zobaczyć doświadczenia z ciekłym azotem, czy mniej skomplikowane w przygotowaniu, lecz równie ciekawe, z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku. Nie zabrakło quizów, krzyżówek, zagadek przygotowanych dla podsumowania prezentacji wraz ze słodkimi nagrodami  dla najbardziej uważnych słuchaczy i widzów (cukierki, lizaki czy nawet kupon do wykorzystania w szkolnym sklepiku). Takie lekcje mijają szybko. Wszyscy mogą dowiedzieć się czegoś nowego, powtórzyć wiadomości z lekcji, a może nawet zainteresować się nowym zagadnieniem i wrócić do niego w domu. Okazuje się także, że prezentacja przed cała klasą nie dla wszystkich jest zadaniem łatwym i niestresującym, ale wszyscy starają  się . Myślę, że uczniowie mieli okazję popracować nad nie tylko wiadomościami z fizyki, ale także nad umiejętnościami, które przydadzą im się w dalszym życiu.                                                                                                                                        

Ewa Rubisz

W dniu 17.05.2018 rozegraliśmy Mistrzostwa Miasta Lubonia w plażowej piłce siatkowej. Nasi reprezentanci Michał Grzelczyk i Kacper Klensporf z klasy 3c uplasowali się na II miejscu wynikiem 19:21 w pierwszym secie i 19:21 w drugim secie. 

Marcin Zabłocki

W piątek 18 maja uczniowie klasy 6a podczas lekcji: historia i społeczeństwo mówili na temat społeczeństwa obywatelskiego w kontekście wystawy "Przetrwanie w Sarajewie". Pani Paulina Hącia odtworzyła film poświęcony mieszkańcom tego oblężonego miasta. Później szóstoklasiści udali się na hol, gdzie uważnie obejrzeli ekspozycję, wykonując zadania z kartami pracy. Okazało się, że poradzili sobie doskonale z tym niełatwym tematem. Ich wypowiedzi świadczyły o wrażliwości, znajomości zagadnienia oraz rozumieniu sytuacji w stolicy Bośni i Hercegowiny w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. 

Jolanta Walczak

Uczniowie klas pierwszych aktywnie pracują i uczą się podczas lekcji z edukacji matematycznej. W dniu 17 maja klasa 1a z p.Aleksandrą Sołecką utrwalała dodawanie i odejmowanie do 30. Dzieci doskonale radzą sobie z wykonywaniem ww. działań. Nie mają także problemów z porównywaniem liczb. Ważne, że - jak sami powiedzieli - lubią matematykę i wiedzą, że jest ona potrzebna na co dzień w różnych sytuacjach życiowych. Pani Sołecka w czasie lekcji stosuje zasady oceniania kształcącego (cele w języku ucznia, kryteria, informacja zwrotna dla ucznia i nauczyciela, metodniki, patyczki, celowe podsumowanie). Wykorzystuje także metodę Czas w Kręgu. 

Jolanta Walczak
Przejdź do strony:
Uczniowie