Wycieczka klas 1a, 1d i 1f do Jury Krakowsko-Częstochowskiej

30.05.2017 r.

W środę 24 maja klasy 1a i 1d oraz 1f udały się na wycieczkę do Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Pierwszym miejscem na szlaku była Częstochowa, w której mogliśmy zobaczyć sanktuarium na Jasnej Górze. Niestety pogoda nas nie rozpieszczała i do hotelu wróciliśmy zmarznięci i przemoczeni. Kolejnego dnia czekała na nas moc atrakcji w Ojcowskim Parku Narodowym. Po wizycie w Grocie Łokietka udaliśmy się w kierunku Pieskowej Skały. Po drodze minęliśmy też Maczugę Herkulesa – jeden z najsłynniejszych ostańców na Wyżynie. Piękny renesansowy zamek obejrzeliśmy z poziomu dziedzińca i tarasu widokowego. Z tego miejsca wszyscy mamy niezapomniane przeżycia, ponieważ wspinaczka po mokrym i śliskim terenie nie należy do najłatwiejszych. Po odpoczynku zeszliśmy niebieskim szlakiem do Bramy Krakowskiej, gdzie czekało na nas utęsknione słońce. Powrót do hotelu urozmaicił nam jeszcze przystanek na zamku w Mirowie, który wywoła uśmiechy na twarzach wszystkich. Piątek był równie interesujący. Po obfitym śniadaniu udaliśmy się do Ogrodzieńca, gdzie zwiedzaliśmy jeden z największych zamków na Szlaku Orlich Gniazd – miejsce ekranizacji „Zemsty” A. Fredry. W drogę powrotną do Lubonia wyruszyliśmy zmęczeni, lecz szczęśliwi i pełni pozytywnych wrażeń.