Wycieczka do Torunia klas matematyczno-fizycznych

1.11.2016 r.

W dniach 27-28.10.2016 roku wszystkie klasy matematyczno-fizyczne, czyli 1g, 2g i 3h wybrały się na naukową wycieczkę do Torunia pod opieką pani Rubisz, pani Chęcińskiej, pani Kobylańskiej, pani Frąckowiak, pani Szczodrak i pani Zgoły. Towarzyszyli nam również uczniowie z 1b, 2c i 2e. W czwartek o godzinie 5:40 zebraliśmy się przed gimnazjum, aby o 6:00 wyruszyć w drogę. Mimo tak wczesnej godziny w autokarach słychać było żywe rozmowy i śmiechy. Po około trzygodzinnej jeździe dotarliśmy do Torunia. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i oprowadzeni przez przewodników po mieście. Widzieliśmy toruńskie bramy, baszty, Krzywą Wieżę, Ratusz, pomnik Kopernika, fontannę Flisaka z żabkami i wiele innych ciekawych zabytków. Usłyszeliśmy też śmieszne legendy dotyczące poszczególnych miejsc. Po zwiedzeniu Torunia pojechaliśmy do Centrum Nowoczesności ,,Młyn Wiedzy". Część z nas uczestniczyła w warsztatach biologicznych, a część w fizycznych. Widzieliśmy mnóstwo ciekawych rzeczy, takich jak piasek pod mikroskopem (niezapomniany widok!), robiliśmy doświadczenia np. sprawdzaliśmy co przewodzi prąd. Po zajęciach dostaliśmy czas na samodzielne zwiedzenie tego obiektu. Graliśmy w gry na zręczność, refleks, słuch, wzrok, inteligencję i wiedzę. Układaliśmy różne figury, skakaliśmy po płytkach, posługując się zapamiętanym dźwiękiem, biegaliśmy w kołowrotku dla chomika, strzelaliśmy piłeczkami z kuszy i robiliśmy jeszcze wiele innych bardzo ciekawych rzeczy. To było naprawdę świetne! Potem przyjechaliśmy na miejsce zakwaterowania, rozpakowaliśmy torby i walizki i zeszliśmy na obiadokolację. Po posiłku mieliśmy czas wolny, odpoczywaliśmy w swoich pokojach i rozmawialiśmy oraz graliśmy w różne gry, np. w mafię. Wszyscy poszli spać dość późno, dlatego następnego dnia rano, gdy mieliśmy wstać i coś zjeść byliśmy "półżywi". Śniadanie było pyszne, stół szwedzki, więc do wyboru do koloru:). Spakowaliśmy się i pojechaliśmy na Stary Rynek w Toruniu, żeby go samodzielnie zwiedzić i kupić pamiątki. Następnie byliśmy na warsztatach w Muzeum Piernika Toruńskiego. Wypiekaliśmy tam swoje własne pierniki, których niestety nie mogliśmy zjeść, ale wyszły piękne. Zostaliśmy oprowadzeni po muzeum i dowiedzieliśmy się różnych ciekawych rzeczy dotyczących Torunia i pierników, usłyszeliśmy legendy m.in. o charakterystycznych piernikach Katarzynkach. Następnie pojechaliśmy do Obserwatorium w Piwnicach. Został nam zademonstrowany nowoczesny warsztat pracy astronoma, widzieliśmy gigantyczny sprzęt służący do obserwowania gwiazd. Słuchaliśmy opowieści przewodnika o ewolucji Wszechświata i budowie gwiazd. Było zimno i padał deszcz, ale mimo wszytko bardzo nam się to podobało. Po tej nietypowej lekcji wyruszyliśmy w drogę powrotną z pysznym obiadem na trasie. Około 19:30 dojechaliśmy do Lubonia. Wszystkim wycieczka bardzo się podobała i chętnie byśmy ją przedłużyli o jeszcze jeden dzień:) .