Wycieczka do Drezna

15.12.2012 r.

Dnia 14 grudnia odbyła się wycieczka do Drezna, którą zorganizowały pani Hącia oraz pani Urbaniak. Brało w niej udział 43 uczniów. W trakcie drogi oraz miejscu przewodnik opowiadał o historii Niemiec i Drezna.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było Muzeum Porcelany w Zespole Pałacowym Zwinger. Następnie udaliśmy się na spacer po Starym Rynku. Duże wrażenie zrobiła na nas barokowa architektura Starego Miasta. Zwiedziliśmy Kościół Protestancki i Katolicki - jedyny w Dreźnie. Po raz drugi udaliśmy się do Zespołu Pałacowego Zwinger, tym razem do Muzeum Starych Malarzy.

Wszystkim podobały się dotychczas zwiedzane miejsca, lecz nie mogliśmy doczekać się jarmarku bożonarodzeniowego. Drezno było piękne, ale dopiero po zmroku, gdy włączone zostały ozdoby i lampki świąteczne - wszystko nabrało uroku i magii.

Każdy z nas kupił sobie pamiątkę, po czym udaliśmy się na miejsce zbiórki. Ponieważ byliśmy już bardzo zmęczeni, z przyjemnością wsiedliśmy do autokaru. Oto dobiegł końca nasz wyjazd - wyruszyliśmy w drogę powrotną do Lubonia.