W cieniu katedr i zamków

21.05.2016 r.

Cztery majowe dni klasy 2e i 2f spędziły na wycieczce „Szlakiem zamków krzyżackich”. Celem naszej podróży pierwszego dnia był Malbork, w którym zwiedziliśmy górujący nad miastem zamek krzyżacki. Popołudnie spędziliśmy nad morzem, na pięknych plażach miejscowości Jantar, w której nocowaliśmy. Drugi dzień był poświęcony Mikołajowi Kopernikowi – w środę zwiedziliśmy Frombork. Oglądaliśmy katedrę – miejsce pochówku astronoma, muzeum, a także uczestniczyliśmy w seansie w planetarium. Czwartek spędziliśmy w Trójmieście. Zaczęliśmy od Westerplatte – symbolu rozpoczęcia II wojny światowej, miejsca bohaterskiej obrony we wrześniu 1939 roku. Kolejnym punktem na naszej trasie był stadion PGE Arena, a po nim zwiedzanie Gdańska z przewodnikiem. Spacerowaliśmy nad Motławą po Długim Targu, a dla niektórych wyzwaniem było wejście na wieżę Kościoła Mariackiego, z którego podziwialiśmy panoramę miasta. Dzień zwieńczyliśmy w Sopocie spacerem na molo i degustacją gofrów. Ostatni dzień wycieczki, piątek, zaczęliśmy w Pelplinie, oglądając w katedrze największy ołtarz w Polsce. Kolejnym punktem naszej wyprawy był Gniew – mieliśmy okazję przenieść się do czasów średniowiecza dzięki „żywej lekcji historii” na zamku krzyżackim. Ostatnim punktem naszej podróży było Chełmno – miasto zakochanych, w którym podziwialiśmy renesansowy ratusz na rynku. Dni, które spędziliśmy na wspólnym wyjeździe, minęły bardzo szybko i stały się okazją do poznania historii i pięknych zabytków naszego kraju, a także integracji uczestników.