Podsumowanie pracy w projekcie „Włącz się. Młodzi i media”

22.06.2014 r.

W bieżącym roku szkolnym, podobnie jak w ubiegłym, 15-osobowa grupa uczniów klas II realizowała projekt CEO „Włącz się, Młodzi i media”. W październiku miało miejsce spotkanie integracyjne - „Piżamowy Maraton Filmowy” i spotkanie z reżyserem Adamem Leńcem. Na kolejnych zajęciach  omawialiśmy wybrane tematy związane z mediami, wykorzystywaliśmy materiały przygotowane przez CEO i te, które zostały wypracowane przez nauczyciela prowadzącego z wykorzystaniem wiadomości nabytych dzięki uczestnictwu w kursie poświęconym edukacji medialnej. Każdy z uczniów założył własnego bloga, którego tematyka była dowolna, poza tym niektóre zadania wybrane przez nauczyciela w trakcie realizacji  projektu należało również umieścić na swojej stronie. Powstały blogi ciekawe graficznie i o rozmaitej treści, bo każdy z jego twórców dzielił się swoją pasją: piłką nożną, kulturą i cywilizacją odległej Japonii, grami komputerowymi, szaloną jazdą na rolkach, tańcem, aktualnościami ze świata mody, ulubioną muzyką. Powstawały też wpisy nawiązujące do aktualnych wydarzeń w świecie czy mówiące o problemach młodych ludzi. Kiedy już opanowane zostały techniczne aspekty publikowania treści na blogu, pojawiało się coraz więcej interesujących materiałów. Pewnie nie wszyscy „złapali bakcyla”, ale kilkoro blogujących uczniów  starało się systematycznie dodawać posty i realizować zadania wyznaczone przez nauczyciela. O ciekawych blogach uczennic Gimnazjum nr 2 w Luboniu- Oliwii i Tośki - pisano w pierwszym numerze biuletynu programu „Włącz się. Młodzi i media” (http://redakcja.mam.media.pl/paper/preview/m%C5%82odzi-i-media/14/2/1/,
a w kolejnym jego numerze ukazał się wywiad z prowadzącym zajęcia nauczycielem , Magdaleną Madajczyk-Głowacką (http://redakcja.mam.media.pl/paper/preview/m%C5%82odzi-i-media/14/2/1/).

Wszystkie  blogi uczniów zebrane są  w zakładce „Blogi uczniowskie” witryny http://blogiceo.nq.pl/medialnaedukacja/, polecam i zapraszam do lektury.

Poza zadaniami realizowanymi indywidualnie młodzież pracowała zespołowo nad przygotowaniem kampanii społecznej „To tylko chwila, sprzątaj po pupilach”(http://popupilach.blogspot.com/ ), której projekt powstał już w roku ubiegłym. Chcieliśmy zwrócić uwagę na uciążliwy problem nieczystości zostawianych przez psy i braku świadomości i edukacji mieszkańców  Lubonia w tej kwestii. Udało się wypracować materiały promujące sprzątanie po czworonogach: ulotki, plakaty, slogany, film, prezentację, zamieszczono wyniki przygotowanej i przeprowadzonej ankiety. Osoby, które odwiedziły weterynarza, zwróciły uwagę na problem od strony sanitarno-epidemiologicznej. By trafić z kampanią do szerszej grupy odbiorców, założyliśmy fanpage na popularnym portalu społecznościowym Facebook https://www.facebook.com/popupilach. Jeśli więc „wchodzicie w to”, przyłączcie się do naszej kampanii społecznej!

Magdalena Madajczyk-Głowacka
Uczniowie