Niezapomniany dzień w Dreźnie

30.04.2014 r.

28 kwietnia odbyła się szkolna wycieczka do Drezna pod opieką pań: L.Potockiej-Kaczmarek, J. Wojciech i K. Jankowskiej-Kostrzewy. Wyjechaliśmy już o 4.30. Zwiedzanie Drezna z przewodnikiem rozpoczęliśmy od zabytków Starego Miasta – obejrzeliśmy Zwinger, Plac Teatralny z Operą Sempera, Nowy Rynek z Kościołem Marii – Frauenkirche, Plac Zamkowy z Kościołem Dworskim oraz Tarasy Bruegla. Kolejnym punktem naszej wycieczki był przejazd przez dzielnice willowe Drezna, obok Muzeum Higieny, Wielkiego Ogrodu, Manufaktury Volkswagena oraz przez Nowe Miasto. Wszystkim uczestnikom bardzo podobało się zwiedzanie wnętrz Zamku Rezydencyjnego, gdzie zobaczyliśmy zbrojownię, skarbiec, komnatę turecką, a z wieży widokowej mogliśmy podziwiać piękną panoramę miasta. Niezapomniane wrażenie wywarł na nas pobyt w dwóch sklepach: zabytkowym sklepie mlecznym, którego wnętrze w całości wykonano z porcelanowych płyt przedstawiających motywy związane z produkcją wyrobów mlecznych oraz w firmowym sklepie, gdzie produkuje się różnorodne gatunki musztardy. Także miłośnicy florystyki znaleźli coś dla siebie w stolicy Saksonii – byliśmy na „Drezdeńskim Kiermaszu Wiosny”, gdzie oglądaliśmy niesamowite dekoracje kwiatowe. Po tak pełnym wrażeń dniu odwiedziliśmy centrum handlowe. Dobry humor uczestników oraz ciepła, słoneczna pogoda spowodowały, że bardzo miło i sympatycznie spędziliśmy ten dzień.