KONKURS NA LOGO SZKOŁY

2.03.2013 r.

Ogłaszamy konkurs na projekt logo szkoły. Logo zostanie umieszczone na podkładce pod kubek lub filiżankę.  Podkładka może mieć dowolny kształt zawierający się w kwadracie o wymiarach 93x93 mm.  Jak przygotować projekt?  1) plik graficzny do druku: format jpg, psd, tiff, wielkość 1:1; rozdzielczość 300 dpi, odległość tekstu i ważnych elementow grafiki od linii cięca min. 3 mm, 2) plik wektorowy z obwiednią kształtu (wykrojnika)- do wycięcia: format AI lub EPS (ewentualnie CDR). 
W bibliotece szkolnej dostępne są zasady tworzenia logo zawierające niezbędna wskazówki, którymi powinniście się kierować przy projekcie. Termin oddania prac: 6.05.2013r. Nauczyciel odpowiedzialny: p. Agata Budzyńska. Wątpliwości i niejasności rozwieją nauczyciele informatyki.

45 zasad tworzenia LOGO 1. Nie używaj więcej niż trzech kolorów. 2. Pozbądź się wszystkiego co nie jest całkowicie potrzebne. 3. Czcionka musi być na tyle prosta, żeby mogła ją przeczytać Twoja babcia. 4. Logo musi być rozpoznawalne. 5. Stwórz unikalny kształt lub układ dla logo. 6. Całkowicie ignoruj to co Twoi rodzice i/lub koledzy myślą o projekcie. 7. Upewnij się, że wygląd logo oddziałuje na więcej niż tylko trzy (3) osoby. 8. Nie łącz elementów z popularnych logo i nie nazywaj tego oryginalną pracą. 9. Pod żadnym pozorem nie używaj clipartów. 10. Logo powinno dobrze wyglądać w czerni i bieli. 11. Upewnij się, że logo jest rozpoznawalne kiedy jest odwrócone. 12. Upewnij się, że logo jest rozpoznawalne, kiedy zmieniany jest jego rozmiar. 13. Jeżeli logo zawiera symbol, jak również tekst, umieść je w sposób, żeby dopełniały się nawzajem. 14. Unikaj ostatnich trendów w projektowaniu logo. Zamiast tego, stwórz logo o ponadczasowym wyglądzie. 15. Nie używaj specjalnych efektów gradientów, cieni, odbić i błysków światła. 16. Umieść logo w kwadratowym układzie, unikaj nie zrozumiałych układów. 17. Unikaj skomplikowanych szczegółów. 18. Rozważ różne miejsca i sposoby w jakich pojawi się logo. 19. Przywołuj wyłącznie wyraziste i pewne odczucia, nigdy nieciekawe i słabe. 20. Zdaj sobie sprawę, że nie stworzysz idealnego logo. 21. Użyj ostrych linii dla ostrych biznesów, łagodnych linii dla łagodnych biznesów. 22. Logo musi mieć pewne połączenie z tym co reprezentuje. 23. Fotografia nie tworzy logo. 24. Musisz zaskoczyć klienta prezentacją. 25. Nie używaj więcej niż dwóch czcionek. 26. Każdy element logo potrzebuje wyrównania. Lewo, środek, prawo, góra lub dół. 27. Logo powinno wyglądać solidnie bez żadnych zbędnych elementów 28. Pomyśl kto będzie patrzył na logo zanim zaczniesz je wymyślać. 29. Zawsze wybieraj funkcjonalność nad innowacją. 30. Jeżeli nazwa firmy jest łatwa do zapamiętania, to ona powinna stanowić logo. 31. Logo powinno być rozpoznawalne w lustrzanym odbiciu. 32. Nawet ogromne firmy potrzebują małych logo. 33. Wszystkim powinien podobać się projekt logo, nie tylko ludziom z biznesu gdzie będzie ono. 34. Stwórz różne projekty. Im więcej różnych projektów, tym bliżej jest do dobrego logo. 35. Logo powinno wyglądać zgodnie na wszystkich platformach. 36. Logo musi być łatwe do opisania. 37. Nie używaj sloganów w logo. 38. Naszkicuj pomysły na papierze zanim usiądziesz przed komputerem. 39. Utrzymaj prostotę w projekcie. 40. Nie używaj żadnych symboli “fajek Nike” ani kuli ziemskiej. 41. Logo nie powinno być rozpraszające. 42. Musi być uczciwe w tym co przekazuje. 43. Powinno być zrównoważone wizualnie. 44. Unikaj jasnych neonowych kolorów i ciemnych nudnych kolorów. 45. Logo nie powinno łamać żadnej z powyższych zasad.  
Autor: Tanner Christensen

Agata Budzyńska
Uczniowie