Klasy 5 b i c w Warszawie

22.05.2019 r.

8 maja klasy 5b i 5c pod opieką p. Anny Kobylańskiej, p. Klaudii Ochowiak i p. Angeliki Zimowskiej wyruszyły na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Zaczęliśmy od zwiedzania Starego Miasta, gdzie zobaczyliśmy między innymi Plac Zamkowy z Kolumną Zygmunta, Zamek Królewski czy pomnik Syrenki. Sprawdziliśmy, gdzie mieszka Pan Prezydent, a następnie przeszliśmy poznać historię Grobu Nieznanego Żołnierza. A jaka spotkała nas tam niespodzianka! Pan Premier Mateusz Morawiecki składał właśnie kwiaty z okazji rocznicy zakończenia II wojny światowej. Udało nam się z nim porozmawiać, a nawet zrobić zdjęcie! Podobno byliśmy też w telewizji:) Ostatnim punktem pierwszego dnia był Pałac Kultury i Nauki - z tarasu widokowego można było dostrzec naprawdę sporo ciekawych budynków. Po wszystkich atrakcjach mogliśmy w końcu zakwaterować się w odległym o 50km Teresinie. W czwartek już od rana gimnastykowaliśmy nasze mózgi w Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy sprawdzić, jak funkcjonuje świat wokół nas. Odnaleźliśmy też ciszę i spokój w centrum stolicy - w ogrodach na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Zatrzymaliśmy się na chwilę w przepięknych Łazienkach Królewskich, gdzie znów mogliśmy odetchnąć świeżym powietrzem. Ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, które przybliżyło nam temat w bardzo nowoczesny sposób. Następnie pojechaliśmy do Wilanowa, gdzie znajduje się pałac, w którym mieszkał król Jan III Sobieski wraz z rodziną. Po krótkim zwiedzaniu podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedna z nich podziwiała złoto-niebieski kafelki, które można dostrzec w pałacu i sama spróbowała takie zaprojektować i wykonać. Przy okazji zrobiliśmy sobie pamiątkę. Pozostali mieli okazję obejrzeć stroje nawiązujące do czasów świetności pałacu. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy, więc trzeba było wracać do domu. Wyjazd należy zaliczyć do bardzo udanych, a kto nie wierzy - może zobaczyć zdjęcia!