Klasy 3h, 2h i 1g w Warszawie

29.10.2015 r.

22 października, w czwartek, klasy IG, IIH i IIIH wraz z paniami opiekunkami Ewą Frąckowiak i Agatą Budzyńską, Joanną Chęcińską, Elżbietą Sobczak wyjechały na dwudniową wycieczkę na trasie Luboń - Warszawa - Luboń. Po pięciogodzinnej podróży, która przebiegła w bardzo przyjemnej atmosferze, razem z naszym przewodnikiem wyruszyliśmy na zwiedzanie stolicy. Widzieliśmy m.in. zmianę warty na Placu Piłsudskiego, a także byliśmy świadkami ceremonii złożenia kwiatów przy Grobie Nieznanego Żołnierza przez ministra obrony Republiki Bułgarii. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy parę godzin, wykonując różne doświadczenia i uczestnicząc w prezentacji dotyczącej prądu stałego i zmiennego. Była to dla nas doskonała okazja do poszerzenia swojej wiedzy oraz zobaczenia jej praktycznego zastosowania. Jeszcze tego samego dnia przed obiadokolacją zobaczyliśmy Pałac Prezydencki, Kościół św. Anny oraz Zamek Królewski, słuchając przy tym ciekawych faktów dotyczących obiektów, którymi zasypywał nas nasz przewodnik. Następnego dnia, już od samego rana po śniadaniu, udaliśmy się do Łazienek Królewskich, podziwiając przy okazji pomnik Fryderyka Chopina i Józefa Piłsudskiego. Widzieliśmy także pomnik Małego Powstańca oraz Pałac Belwederski. Mieliśmy również okazję przespacerować się po dużym centrum handlowym Złote Tarasy i zobaczyć z bliska najwyższy budynek w Polsce, Pałac Kultury i Nauki. Odwiedziliśmy też Bazylikę św. Jana Chrzciciela. Widzieliśmy z daleka Stadion Narodowy, potem udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Po obiedzie poszliśmy jeszcze zapalić znicze na cmentarzu powązkowskim, gdzie mogliśmy chwilę zatrzymać się przy nagrobkach znanych Polaków i przypomnieć sobie ich zasługi. W Luboniu byliśmy około godziny 21, po pożegnaniu szczęśliwi udaliśmy się do domów.