Klasy 1c i 1h na wycieczce szlakiem zakonów rycerskich

2.06.2014 r.

W czwartek 22 maja klasy 1c i 1h wraz z paniami Kozłowską, Walkowiak, Sobczak- Elmann i Rubisz udały się na dwudniową wycieczkę. Pierwszym przystankiem była wspaniała, ceglana katedra w Pelplinie, która została zbudowana przez braci cystersów. Historię zakonu oraz świątyni opowiedziała nam pani przewodnik. Po krótkiej podróży dotarliśmy do zamku w Gniewie, gdzie spaliśmy. Wszystkim zostały przydzielone komnaty:) Po krótkim odpoczynku udaliśmy się na niecodzienną, żywą lekcję historii, w której wszyscy aktywnie uczestniczyliśmy.  Wtedy właśnie poznaliśmy historię zakonu krzyżackiego, a zajęcia zupełnie nie przypominały znanych wszystkim lekcji w szkole. Wszyscy z pewnością na długo zapamiętamy przekazaną nam wiedzę. Następnie udaliśmy się do warsztatów, gdzie mogliśmy wypróbować starą prasę drukarską, i do mennicy. Uczyliśmy się także  strzelać z kuszy i łuku. Kiedy na zewnątrz zrobiło się ciemno, rozpoczęliśmy nocne zwiedzanie zamku z pochodniami, wędrowaliśmy po wąskich korytarzach oraz zakamarkach zamku. Później odbyło się nasze ,,spotkanie z duchem’’, po raz kolejny usłyszelismy wiele faktów historycznych dotyczących zakonu. Następnego dnia, w piątek, udaliśmy się do Zamku Krzyżackiego w Malborku. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy fantastyczną, ogromną budowlę ceglaną, jedną z największych tego typu w Europie, wpisaną na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Wielu z uczniów zakupiło w Malborku pamiątki. Tego samego dnia, koło godziny 20:00, wróciliśmy do Lubonia, zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z wycieczki i bogatsi o nowe doświadczenia oraz wspomnienia.