Klasy 3d i 1g w Szczecinie, Świnoujściu i na wyspie Wolin

16.05.2017 r.

Rano 9 maja klasy 3d oraz 1g pod opieką p.Elżbiety Sobczak, p. Anny Kobylańskiej, p.Katarzyny Paradowskiej oraz p.Anny Trąbały wyjechały na czterodniową wycieczkę w okolice Świnoujścia. Pogoda z początku nie dopisywała (padał nawet grad), ale gdy zatrzymaliśmy się w Szczecinie, zaczęło świecić słońce. Pan przewodnik zabrał nas na krótkie zwiedzanie miasta. Wjechaliśmy windą na szczyt Bazyliki Archikatedralnej, skąd można było zobaczyć cały Szczecin. Po przeprawie na wyspę Wolin wybraliśmy się na spacer po Wolińskim Parku Narodowym – widzieliśmy zagrody żubrów i innych ciekawych zwierząt, takich jak orzeł bielik, który jest symbolem parku. Weszliśmy tam na punkt widokowy Gosań, z którego zobaczyliśmy piękny widok na Bałtyk. Sam Woliński Park Narodowy, bardzo nam się podobał. Głodni dotarliśmy do naszego ośrodka i zjedliśmy pyszną obiado-kolację. Po zakwaterowaniu poszliśmy na plażę, gdzie świetnie się razem bawiliśmy i odetchnęliśmy morskim powietrzem. Następnego dnia pojechaliśmy do Świnoujścia, gdzie weszliśmy na NAJWIĘKSZĄ Latarnię Morską w Polsce. Następnie zwiedziliśmy Fort Gerharda – podziemne kazamaty, ćwiczenie musztry oraz pasowanie na żołnierza. Oprowadzał nas po nim bardzo sympatyczny pan w stroju żołnierza. Przeprawiliśmy się promem na wyspę Uznam i zwiedziliśmy od zewnątrz Fort Anioła. Mieliśmy także zaplanowany spacer po promenadzie, ale niestety deszcz nam na to nie pozwolił. Wróciliśmy na "naszą wyspę” i spędziliśmy miło czas aż do końca dnia. Trzeciego dnia naszej wycieczki pojechaliśmy do Niemiec. Tego dnia pogoda była piękna, więc bez przeszkód weszliśmy na molo. Później pojechaliśmy na Farmę Motyli w Trassenheide. Widzieliśmy gigantyczne motyle, a za szybą różnego rodzaju żuki, ćmy i pająki… Następnie zwiedziliśmy Oceanarium, gdzie mimo obcego języka dowiedzieliśmy się mnóstwa ciekawych rzeczy. Mogliśmy na przykład zobaczyć figury wielorybów i orek w skali 1:1. Po krótkim zwiedzeniu miasta wróciliśmy do naszego ośrodka i aż do późnego wieczora graliśmy wspólnie w różne gry takie jak mafia. Czwartego i niestety ostatniego dnia wycieczki pojechaliśmy do Międzyzdrojów, by zobaczyć Park Miniatur. Dowiedzieliśmy się wiele o poszczególnych miniaturach różnych znanych budowli, ponieważ pan przewodnik bardzo ciekawie o nich opowiadał. Następnie weszliśmy na kolejny punkt widokowy na tej wycieczce - nad Jeziorem Turkusowym. Po zejściu udaliśmy się na spacer po promenadzie oraz weszliśmy na molo. Mieliśmy dużo czasu na kupienie pamiątek, lodów i pysznych gofrów. Później wsiedliśmy do autokaru, w którym jak zawsze było głośno i wesoło, i pojechaliśmy do Lubonia. Wycieczka bardzo nam się podobała i z wielkim trudem rozstaliśmy się pod naszą szkołą. Najchętniej zostalibyśmy nad morzem jeszcze parę dni!

Bardzo dziękujemy Fabryce Wycieczek za zorganizowanie atrakcyjnego wyjazdu, a także panu Łukaszowi- przewodnikowi za cenne informacje, pomoc i opiekę. Wszystkim: za punktualne meldowanie się na zbiórkach, bezpiecznie spędzony czas, wspólne spacery, zabawę i rozmowy. Katarzyna Paradowska