Klasa 3c odkrywa regiony geograficzne Polski

15.06.2014 r.

W dniach 3-6 czerwca 2014r. my, uczniowie klasy 3c wybraliśmy  się na wycieczkę do Świnoujścia,Międzyzdrojów i Ahlbecku. Pierwszego dnia spacerpowaliśmy ścieżką dydaktyczną  po parku do Jeziorka Turkusowego. Dowiedzieliśmy się, iż jego kolor zawdzięcza się byłej kopalni kredy. Pózniej w Wapnicy z tarasu widokowego zobaczyliśmy rzekę Świnę, Zalew Szczeciński i  Jezioro Wicko. Sama geografia...
Następnie powitaliśmy Morze Bałtyckie. Piaszczysta, wygodna plaża dała nam możliwość rozegrania zaciętych meczów w piłkę siatkową. Drugiego dnia wybraliśmy się do niemieckich miejscowości-  Ahlbeck i Heringsdorf. Podziwialiśmy, idąc promenadą, wille nadmorskie. Każdy budynek jest inny, pielęgnowany z niemiecką precyzją i pomysłowością. W środę weszliśmy do Muzeum Przyrodniczego, gdzie przewodnik opowiadał nam o terenach Wolińskiego Parku Narodowego. Mogliśmy obejrzeć wystawę prezentującą zmiany fauny i flory oraz działalność ludzi, która wywarła ogromne piętno na przyrodzie wyspy Wolin w ciągu kilkudziesięciu lat. W parku widzieliśmy dziki i sarny, a także rezerwat żubrów. W Międzyzdrojach odwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych i Aleję Gwiazd. Później "wznieśliśmy "się na punkt widokowy Wzgórze Gosań (95 m n.p.m), gdzie rozciągał się przepiękny widok na Zatokę Pomorską. Ostatniego dnia  zwiedziliśmy  Fort Anioła i Fort Zachodni w Świnoujściu. W pomieszczeniach oglądaliśmy ekspozycję dotyczącą  fortyfikacji oraz eksponaty znalezione na tych terenach. Spacerowaliśmy także do znaku nawigacyjnego Stawa Młyny. Wycieczka trwała  tylko 4 dni...a każdy z nas spędził je miło, przyjemnie, wesoło, naukowo, towarzysko, ciepło. Niezapomniane 4 dni! Jeszcze raz chcielibyśmy podziękować p. Anecie Jankowskiej-Łukomskiej i p Lidii Potockiej- Kaczmarek za bardzo udaną, niestety, naszą ostatnią wycieczkę. DZIĘKUJEMY!

Maja Marciniak i pozostali uczestnicy wycieczki