Górskie wędrówki klas 2b, 2g i 3b

22.06.2016 r.

Od 13 do 16 czerwca trzy klasy: 2b, 2g i 3b, pod opieką pani Taberskiej, p.Kieblesz, p.Krężelewskiej i p.Garstkiewicza przebywały na wycieczce w polskich Tatrach. W drodze do naszego celu, miejsca zakwaterowania w Białym Dunajcu, zatrzymaliśmy się w Krakowie, gdzie zwiedziliśmy najważniejsze jego zabytki- między innymi Kościół Mariacki, Wawel, katedrę, w której udaliśmy się na dzwon Zygmunta. Dnia następnego czekała nas przechadzka nad Morskie Oko. Pokonaliśmy dystans 18 kilometrów. Wróciliśmy na pyszny obiad. Wieczór tego dnia spędziliśmy w chacie góralskiej, w podhalańskiej wsi Murzasichle, gdzie miejscowy góral w sposób humorystyczny opowiadał o zwyczajach, tradycjach, o zajęciach- pracy i regionalnym stroju najstarszych górali i góralek. Ciekawe opowieści przeplatał śpiewem i grą na różnych instrumentach. Trzeci dzień był także pełen wrażeń. Po smacznym śniadaniu zdobyliśmy Gubałówkę, a stamtąd przeszliśmy do centrum Zakopanego- na Krupówki. Po obiedzie udaliśmy się w dwugodzinną podróż do kopalni soli w Wieliczce. Zeszliśmy ponad 100 metrów pod powierzchnię ziemi, gdzie dowiedzieliśmy się wiele o pracy górników, sposobach wydobywania soli, ważnych postaciach historycznych, które odwiedziły kopalnię, o przeszłości Polski i znaczeniu tego cennego minerału. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do ośrodka około 22.00. Ostatni dzień nie okazał się monotonnym dniem powrotu, bowiem przed podróżą do Lubonia udaliśmy się na dwugodzinny spływ Dunajcem, pokonując odcinek 18 kilometrów. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu wieczorem.