Chcemy być mistrzami kodowania!

 

"Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką."  (Bill Gates)

Komputery stają się coraz bardziej niezastąpione w codziennym życiu i warto po prostu poznać i zrozumieć, nawet na prostych przykładach, ich możliwości. Jest bardzo prawdopodobne że dzisiejsi uczniowie właśnie z tych narzędzi będą korzystać w dorosłym życiu. Komputer stał się platformą na której można realizować różnorakie projekty: graficzne, muzyczne, reklamowe, analizować sprzedaż, sterować urządzeniami, procesami produkcyjnymi, robotami, wreszcie –  wykonywać skomplikowane obliczenia i symulacje. 

Mistrzowie Kodowania to projekt edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania w polskich szkołach. W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratch. Co daje nauka programowania uczniom? Programowanie uczy kluczowych umiejętności, niezbędnych we współczesnym świecie: logicznego myślenia, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań, wyciągania logicznych wniosków, także ważnej współpracy w grupie.
Projekt realizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Partnerami: Centrum Cyfrowym  Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją CoderDojo, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji” przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP.

Scratch to intuicyjny język programowania, pozwalający uczniom tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne projekty. Jego niewątpliwą zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń po uruchomieniu stworzonego przez siebie programu.

W naszej szkole uczniowie uczą się programowania pod okiem  pani Dominiki Bydałek,  pani Małgorzaty Zgoła oraz pani Anny Krzyżaniak.
Uczniowie zapoznają się z możliwościami aplikacji (tworzenie skryptów, których efektem są animacje, proste gry, animowane kartki z życzeniami).Chętnie biorą udział zajęciach, które rozwijają ich kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Zafascynowani programowaniem tworzą własne gry, animacje i na kolejnych spotkaniach prezentują swoje prace.

Małgorzata Zgoła

 

Zobaczcie prace kolegów!

Wojtek Bohdan kl. Ih

https://scratch.mit.edu/projects/48484898/

https://scratch.mit.edu/projects/40414814/

https://scratch.mit.edu/projects/50318396/

https://scratch.mit.edu/projects/46042278/

https://scratch.mit.edu/projects/44775522/

 

Andrzej Gauza kl. Ih

https://scratch.mit.edu/projects/45500618/

https://scratch.mit.edu/projects/51328934/

 

Jakub i Marcin 2c

https://scratch.mit.edu/projects/44433014/

 

Bartek, Filip, Krzyś kl. 2c

https://scratch.mit.edu/projects/41605686/

 

Emil Andrzejak kl. 3d

https://scratch.mit.edu/projects/52687562/

https://scratch.mit.edu/projects/55041906/

 

Jakub Dehmel kl. 1g

https://scratch.mit.edu/projects/59122862/

 

Zuzia Gawrysiak kl. 1g

https://scratch.mit.edu/projects/59117958/

Uczniowie